B2B Facebook-advertenties kunnen het verschil zijn voor jouw bedrijf: Handige tips!

Facebook marketingcampagnes vormen tegenwoordig een belangrijk onderdeel van veel advertentiebudgetten. Er wordt reclame gemaakt voor producten, wedstrijden en campagnes en er wordt geprobeerd nieuwe klanten aan te trekken. Hoewel facebook marketing perfect is voor bepaalde producten, zoals consumptiegoederen onder de 50 euro of fooien voor reizen en uitgaan, zijn er enkele terreinen waarop bedrijven en agentschappen nog aarzelen. Dit omvat niet alleen duurdere producten, maar ook gericht op doelgroepen.

Begrijp de klanten  

Om jouw Facebook marketing te verbeteren, moet je de interesses en het gedrag van de klanten kennen. Ontdek wie de klanten zijn en wie jouw fanpagina leuk vond. Analyseer de klanten in Business Manager onder Audience Insights en creëer of verbeter de doelgroepen met de juiste overeenkomsten

Implementeer de Facebook-pixel

Als je de Facebook-pixel implementeert, kun je deze gebruiken om de klanten te volgen en om aan re-marketing te doen. Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken om klanten te targeten die de website hebben bezocht maar nog geen aankoop hebben gedaan.

Creëer een doelgroep op basis van interesses

Je kunt ook doelgroepen aanmaken op basis van interessegebieden. Zeker als je nog niet genoeg informatie over je doelgroepen weet, is deze manier de moeite waard.

Sluit klanten uit die al iets hebben gekocht

Om ervoor te zorgen dat het advertentiebudget niet verspild is aan mensen die jouw producten al hebben gekocht, moet je ze uitsluiten. Je kunt facebook marketing gebruikers uitsluiten die al klant zijn geworden in het gedeelte “Doelgroepen” van de campagne-instellingen. 

Selecteer uw geschikte locatie  

Een andere belangrijke facebook marketing tip is om de locatie van de doelgroep op de juiste manier te kiezen. Zo voorkom je dat je budget wordt ingezet voor doelgroepen, voor gebruikers die in een ander land zijn gevestigd. Bovendien vermijd je het aanspreken van gebruikers die in landen wonen waarnaar je jouw producten niet verzendt. Als je een internationaal bedrijf hebt, is dit punt niet relevant.

Maak voor elke advertentiegroep een aparte doelgroep  

Je moet voor elke advertentiegroep een aparte doelgroep maken. Maak advertenties met verschillende doelgroepen zodat je conclusies kunt trekken over welke doelgroep bij jouw producten en service past.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *